جمعیت مردمی فعالان احیای واجب فراموش شده

ان شاء الله به مدد حضرت زهرا(س) امر به معروف و نهی از منکر را احیا و اقامه خواهیم کرد. (برای آگاهی ازبرنامه ها، کلمه "عضو" را به سامانه 30002533000590 پیامک کنید)

جمعیت مردمی فعالان احیای واجب فراموش شده

ان شاء الله به مدد حضرت زهرا(س) امر به معروف و نهی از منکر را احیا و اقامه خواهیم کرد. (برای آگاهی ازبرنامه ها، کلمه "عضو" را به سامانه 30002533000590 پیامک کنید)

جمعیت مردمی فعالان احیای واجب فراموش شده

جمعیت مردمی احیاگران واجب فراموش شده ، متشکل از گروه های مردم نهاد، اعم از طلاب ، دانشجویان و مومنان دغدغه مندی است که برای احیای امر به معروف و نهی از منکر، زندگی خویش را وقف کرده اند.
این مجموعه ، هیچگونه مشی سیاسی ندارد و در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند.
به امید گوشه چشمی؛
از مادرمان حضرت زهرا(س)
برای آگاهی ازبرنامه ها، کلمه "عضو" را به سامانه 30002533000590 پیامک کنید

طبقه بندی موضوعی

۰

نخستین‌ اجلاس‌ پژوهشی‌ امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر روز سه‌شنبه‌ با پیام‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ و با حضور جمعی‌ از صاحبنظران‌ و کارشناسان‌ در مجتمع‌ امام‌ خمینی‌ آغاز شد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ پیام‌، مؤمنان‌ را به‌ اهتمام‌ فریضه‌ امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر فراخواندند.

متن‌ پیام‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ به‌ این‌ شرح‌ است‌

بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌

هر چند فریضه‌ امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر یکی‌ از بزرگترین‌ واجبات‌ اسلامی‌ است‌ و توصیه‌ به‌ آن‌ در قرآن‌ و گفتارهای‌ پیامبر خدا (صلی‌ الله‌ علیه‌ و اله‌) و امیر مؤمنان‌ و دیگر امامان‌ (علیه‌ السلام‌) دارای‌ لحنی‌ کم‌نظیر و تکان‌دهنده‌ است‌، ولی‌ اگر کسی‌ از این‌ همه‌ چشم‌ پوشی‌ کند و تنها به‌ ندای‌ خرد انسانی‌ گوش‌ بسپرد،


باز هم‌ بی‌شک‌ این‌ عمل‌ سازنده‌ را فریضه‌ و تکلیف‌ خواهد شمرد. به‌ نیکی‌ خواندن‌ و از بدی‌ برحذر داشتن‌ را کدام‌ خرد سالم‌، ستایش‌ نمی‌کند؟ و کدام‌ انسان‌ خیرخواه‌ و حساس‌، از آن‌ روی‌ می‌گرداند؟ هنگامی‌ که‌ به‌ این‌ وظیفه‌ عمل‌ شود، به‌ تعداد آمران‌ و ناهیان‌، دعوت‌ به‌ خیر در میان‌ مردم‌ صورت‌ می‌گیرد، و بی‌گمان‌ لبیک‌ گویان‌ به‌ این‌ دعوت‌ نیز کم‌ نخواهند بود. این‌ فراخوانی‌، به‌ گمان‌ زیاد بر خود داعیان‌ نیز نشانه‌ی‌ نیک‌ برجای‌ می‌گذارد و از دو سو راه‌ صلاح‌ را هموار می‌سازد. کار نیکی‌ که‌ مخاطب‌ خود را به‌ آن‌ امر می‌کنیم‌ و رفتار زشتی‌ که‌ وی‌ را از آن‌ برحذر می‌داریم‌، هر چه‌ بزرگتر و تأثیر اجتماعی‌ یا فردی‌ آن‌ ژرفتر و ماندگارتر باشد، امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر ما ارزشمندتر است‌ و چنین‌ است‌ که‌ عمل‌ به‌ این‌ وظیفه‌، تضمین‌کننده‌ دوام‌ و استحکام‌ حکومت‌ صالحان‌ است‌، و رها کردن‌ و به‌ فراموشی‌ سپردن‌ آن‌ ، زمینه‌ساز سلطه‌ اشرار و نابکاران‌.

شما دوستان‌ ارجمند که‌ اکنون‌ همت‌ به‌ ترویج‌ این‌ فریضه‌ گماشته‌اید، کار بزرگ‌ خود را چنانکه‌ شایسته‌ این‌ فریضه‌ است‌، پاس‌ بدارید و با همه‌جانبه‌نگری‌ در این‌ کار، زبان‌ بدگویان‌ و ذهن‌ بی‌خبران‌ را از فروافتادن‌ در ورطه‌ ناسپاسی‌ از این‌ عمل‌ اصلاحی‌ بزرگ‌، نجات‌ بخشید.

از خداوند متعال‌ توفیق‌ روزافزون‌ شما را مسألت‌ می‌کنم‌.

سید علی‌ خامنه‌ای‌

23/8/79
احیاگران واجب فراموش شده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی