جمعیت مردمی فعالان احیای واجب فراموش شده

ان شاء الله به مدد حضرت زهرا(س) امر به معروف و نهی از منکر را احیا و اقامه خواهیم کرد. (برای آگاهی ازبرنامه ها، کلمه "عضو" را به سامانه 30002533000590 پیامک کنید)

جمعیت مردمی فعالان احیای واجب فراموش شده

ان شاء الله به مدد حضرت زهرا(س) امر به معروف و نهی از منکر را احیا و اقامه خواهیم کرد. (برای آگاهی ازبرنامه ها، کلمه "عضو" را به سامانه 30002533000590 پیامک کنید)

جمعیت مردمی فعالان احیای واجب فراموش شده

جمعیت مردمی احیاگران واجب فراموش شده ، متشکل از گروه های مردم نهاد، اعم از طلاب ، دانشجویان و مومنان دغدغه مندی است که برای احیای امر به معروف و نهی از منکر، زندگی خویش را وقف کرده اند.
این مجموعه ، هیچگونه مشی سیاسی ندارد و در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند.
به امید گوشه چشمی؛
از مادرمان حضرت زهرا(س)
برای آگاهی ازبرنامه ها، کلمه "عضو" را به سامانه 30002533000590 پیامک کنید

طبقه بندی موضوعی

۳

فارس- 25 تیر ماه سال 1390 حادثه‌ای دردناک در یکی از محلات شرق تهران رقم خورد.

 
در این حادثه جوان 19 ساله‌ای به نام علی خلیلی در حین بازگشت از هیئت در حالی که همراه چند نفر از شاگردان یک مدرسه بود به واسطه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
 
مراکز اورژانس بیمارستانی از پذیرش علی خلیلی امتناع کردند 
 
خلیلی توسط یک نفر از افراد شرور منطقه از ناحیه گردن و قسمت شاهرگ دچار جراحت شد و بیش از 15 دقیقه در خون خود می‌غلتید.
 
در این حادثه تعدادی از مراکز اورژانس بیمارستانی از پذیرش علی خلیلی امتناع کردند تا اینکه یکی از بیمارستان‌های خصوصی در ازای واریز مبلغ 6 میلیون تومان حاضر به پذیرش وی شد.
 
سرانجام علی خلیلی که به دلیل شدت خونریزی به حالت اغما رفته بود بستری شد اما پزشکان امید زیادی به مداوای وی نداشتند.
 
علی به دیدار حق شتافت
 
علی خلیلی پس از مرخص شدن از بیمارستان در منزل بستری شد اما هر از گاهی به دلیل مشکلات ناشی از حادثه رخ داده به بیمارستان منتقل شده و بستری می شد.
 
وی بهمن ماه سال 92 نیز مجدداً در بیمارستان بستری شد و پس از یک ماه به خانه منتقل شد اما سرانجام در روز 3 فروردین امسال در بیمارستان بعثت دعوت حق را لبیک گفته و جان به جان آفرین تسلیم کرد.
 
 
اولین جلسه دادگاه برگزار شد
 

12 خردادماه امسال دادگاه رسیدگی به پرونده شهید علی خلیلی با ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور اولیای دم مقتول و نماینده دادستان در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد
 
در جریان برگزاری این دادگاه و پس از اظهارات اولیای دم و همینطور پس از دفاعیات متهم، زمانی وکیل متهم در جایگاه حضور یافت و پس از ارائه لایحه دفاعی خود در 5 صفحه به ریاست دادگاه، اظهارداشت: ما تقاضای بررسی نظریه پزشکی قانونی نسبت به قتل علی خلیلی را داریم مبنی بر اینکه چه مقدار جراحت وارده بر شهید علی خلیلی منجر به تسریع در مرگ وی شده است.
 
وی به جریانات رسانه‌ای و گستردگی این پرونده در رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: باید روند دادگاه به شکلی باشد که عدالت اجرایی شود و جریانات رسانه‌ای در افکار و رأی دادگاه نقش شدیدی ایفا نکند.
 
زمانی تاکید کرد: هیچ مزاحمت نوامیسی بر اساس تحقیقات صورت گرفته که در گذشته انجام شده توسط متهم صورت نگرفته است و بنده تقاضای برائت متهم از اتهام قتل عمدی را دارم.
 
در ادامه این جلسه قاضی اصغرزاده خطاب به زمانی وکیل متهم تذکر داد، دادگاه فقط براساس مضامین قانونی حکم صادر خواهد کرد و هیچگونه مسائل حاشیه‌ای تاثیری در تصمیم‌گیری ما نخواهد داشت و به آنچه از نظر حقوق و قضایی مشخص است، عمل خواهیم کرد.
 
قاضی اصغرزاده یادآور شد: قطعاً شرایط امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما و همینطور روحانی بودن می‌تواند آثاری را بر ذهنیت مردم داشته باشد و حق هم همین است ولی مطمئناً آثاری در نتیجه جلسه نخواهد داشت.
 
در ادامه قاضی تنفس کوتاهی را اعلام کرد و پس از تنفس، اتمام جلسه اول دادگاه را اعلام و عنوان کرد در جلسه بعدی به زوایای دیگر این پرونده خواهیم پرداخت.
 
 
 
منتظر نظر نهایی پزشکی قانونی در مورد پرونده طلبه ناهی از منکر هستیم
 
 
 
قاضی اصغرزاده در 17 خرداد ماه گفت‌وگویی را با خبرگزاری فارس درباره زمان برگزاری جلسه بعدی دادگاه انجام داد و گفت: تاریخ بعدی دادگاه شهید علی خلیلی پس از نظر نهایی پزشکی قانونی مشخص می‌شود.
 
وی افزود: پرونده جهت بررسی مجدد به کمیسیون پزشکی قانون ارجاع داده شده است.
 
 
 
قاضی شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران تصریح کرد: تاریخ بعدی دادگاه شهید علی خلیلی پس از نظر نهایی پزشکی قانونی مشخص می شود.
 
 
 
رئیس شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران درخصوص اینکه پیش بینی شما برای بازگشت پرونده از کمیسیون پزشکی قانونی چه تاریخی است گفت: نمیتوانیم پیش بینی کنیم اما معمولا اینگونه بررسی‌ها یک تا دو ماه به طول می‌انجامد.
 
 
رسیدگی به پرونده علی خلیلی زمان بر است
 
اما با توجه به گذشت 55 روز از برگزاری اولین جلسه دادگاه باز هم به سراغ قاضی اصغرزاده رفتیم.
 
قاضی حسین اصغرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس در خصوص آخرین وضعیت پرونده علی خلیلی گفت: ما همچنان منتظر نظریه پزشکی قانونی هستیم.
 
وی در پاسخ به این سؤال که نتیجه نهایی چه زمانی اعلام می‌شود، اظهار داشت: نمی توان زمان دقیقی را مشخص کرد چرا که رسیدگی به پرونده‌هایی همچون پرونده علی خلیلی زمان بر است.
 منبع: رجا
احیاگران واجب فراموش شده

نظرات  (۳)

ممنون
۲۵ آذر ۹۳ ، ۱۹:۰۳ عماد.دانشجو
باسلام وخداقوت.واقعابرای مسولین قوه قضاییه متاسف هستم که قدرت اجرای امربه معرف راندارند.ایانباید به مسلمان بودن انها شک کرد.
۲۷ بهمن ۹۳ ، ۱۰:۱۱ خانم ک.دانشجو
درود و رحمت خدابرشهید علی خلیلی.اومارا بیدار کرد.
درجاتش بالاتر
واما.بیاییم نگذاریم خونش پامال شود...
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی