جمعیت مردمی فعالان احیای واجب فراموش شده

ان شاء الله به مدد حضرت زهرا(س) امر به معروف و نهی از منکر را احیا و اقامه خواهیم کرد. (برای آگاهی ازبرنامه ها، کلمه "عضو" را به سامانه 30002533000590 پیامک کنید)

جمعیت مردمی فعالان احیای واجب فراموش شده

ان شاء الله به مدد حضرت زهرا(س) امر به معروف و نهی از منکر را احیا و اقامه خواهیم کرد. (برای آگاهی ازبرنامه ها، کلمه "عضو" را به سامانه 30002533000590 پیامک کنید)

جمعیت مردمی فعالان احیای واجب فراموش شده

جمعیت مردمی احیاگران واجب فراموش شده ، متشکل از گروه های مردم نهاد، اعم از طلاب ، دانشجویان و مومنان دغدغه مندی است که برای احیای امر به معروف و نهی از منکر، زندگی خویش را وقف کرده اند.
این مجموعه ، هیچگونه مشی سیاسی ندارد و در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند.
به امید گوشه چشمی؛
از مادرمان حضرت زهرا(س)
برای آگاهی ازبرنامه ها، کلمه "عضو" را به سامانه 30002533000590 پیامک کنید

طبقه بندی موضوعی

۱

همراهی با یکی از گشت های موتوری

یکم تیرماه، اولین گروه این گشت ها برای عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر راهی خیابان های تهران شدند ، خبرنگار یالثارات نیز با یکی از این اکیپ ها همراه شد. کمی قبل از ساعت ۱۷ بعد از ظهر ستونی از تیم های ۲ نفره موتوری که بوسیله تیم سرگروه و پرچمدار هدایت می شد ، ستاد مرکزی انصارحزب الله را به سمت یکی از مقاصد تعیین شده ترک کرد.



شهرک قدس ، محدوده تعیین شده برای گشت زنی این اکیپ بود که متشکل از اقشار مختلف مردمی بودند. از رئیس ستاد اجرائی انصارحزب الله گرفته تا فعالان فرهنگی ، اصحاب رسانه وحتی کسبه صنوف مختلف شهر تهران.

پارک ها ، مراکز خرید و معابر موجود در محدوده جغرافیایی تعیین شده به عنوان محل ماموریت ، نقاط توقف گشت های موتوری بود ، که افراد مشخص طبق ضوابط تعیین شده در آن به وظیفه خود عمل نمودند.

اصل راهبردی

رئیس ستاد اجرائی انصار حزب الله در پاسخ به سوال خبرنگار یالثارات ، درباره چرایی ورود گروهی و سازمان یافته حزب اللهی ها به عرصه امر به معروف و نهی از منکر به اصلی اشاره می کند که مقام معظم رهبری سال ۶۹ آن را بر اساس وجوب حضور بسیجی ها در میدان عمل برای زنده نگه داشتن فضیلت های انقلاب تعیین کرده اند. وی از این اصل به عنوان یک راهبرد یاد می کند که هرگاه حزب اللهی ها به آن پایبند بوده اند ، توفیقات زیادی را نصیب خود و نظام کرده اند و هرگاه و به هر دلیلی حضور در میدان عمل را کم رنگ کرده اند ، متحمل خسارت های ناشی از فعالیت شبانه روزی دشمن شده اند که جبران آن نیز مشمول صرف زمان و هزینه زیادی بوده است.

همه چیز مؤید برخی بی مسئولیتی‌هاست

رئیس ستاد اجرائی انصارحزب الله، وضعیت لجام گسیخته عریانی و بدحجابی فعلی را مصداق بارز حضور کم رنگ حزب اللهی ها در میدان عمل می داند که طی سالهای گذشته اتفاق افتاده و بی مسئولیتی و بعضا کارشکنی برخی مسئولین نیز به سرعت آن افزوده است.



وی در ادامه به وضعیت پوشش برخی افراد عبوری در محل استقرار گروه که وفق قانون مجازات اسلامی مستوجب تعزیرات حکومتی بود اشاره کرد و دلیل این جولان آزادانه را عدم حضور ضابطین قضائی و قوه قضائیه دانست که باعث جری تر شدن این افراد گردیده است. تا آنجا که با گذشت ۳۵ سال از انقلاب اسلامی این افراد در یک روند ارتجاعی، عریانی و ابتذال را جزو حقوق شهروندی خود می پندارند و مطالبه متدینین از آنان برای رعایت شعائر اسلامی و قوانین حکومتی را تعرض به حیطه خصوصی خود قلمداد می کنند.



وی در پایان متذکر شد گرچه حضور سازمان یافته حزب اللهی ها در میدان عمل، انجام یک وظیفه قضا شده است اما به هیچ عنوان به معنی باز شدن مسئولیت از گردن مسئولینی که دارای امکانات و اختیارات وسیع بوده وموظف به برخورد قانونی با مظاهر فسق و منکرات در جامعه هستند نیست ، چه آنکه این حضور فی نفسه حتی می تواند دارای جنبه هشدار گونه و اتمام حجت برای برخی مسئولین غافل نیز باشد.

بار بی مسئولیتی مسئولین روی دوش حزب الله

یکی از اعضای حاضر در اکیپ های دونفره موتوری در شهرک قدس درپاسخ به خبرنگار یالثارات، شغل خود را کاسب در صنف فروش لوازم خانگی معرفی می کند.
وی در ساعاتی از روز که قاعدتا می تواند بخش مهمی از اوقات کسب او را تشکیل دهد ، ترجیح داده با گروه امر به معروف و نهی از منکر همراه شود.

او در پاسخ به سوال خبرنگار یالثارات ، خالی بودن صحنه از مسئولین و باز بودن فضا برای اشاعه منکرات را اصلی ترین انگیزه خود برای رها کردن کسب و کار و ورود به میدان عمل می داند و می گوید: همیشه همینطور بوده که بار کار به روی دوش حزب اللهی ها منتقل شده ، درحالی که عده ای تصدی امور را در دست دارند و از بیت المال برای رسیدگی به این امور مغفول مانده ارتزاق می کنند.



«حامد» آمربه معروف و ناهی از منکر دیگری است که با گشت موتوری مستقر در شهرک قدس همراه شده و شغل خود را خرید و فروش اتومبیل معرفی می کند و مهم ترین انگیزه خود را خالی بودن میدان از موظفین حکومتی برخورد با وضعیت موجود می داند که احساس خطر بزرگی را به دغدغه مندان نظام جمهوری اسلامی منتقل می کند.

نه گوش بدهکار نه عزم عمل

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این برنامه در گفتگو با خبرنگار یالثارات درباره علل تصمیم حزب اللهی ها برای ورود به صحنه عمل می گوید: سالها از تذکر مقام معظم رهبری درباره شبیخون فرهنگی، قتل عام فرهنگی و ناتوی فرهنگی می گذرد ، اما مسئولین امر یا بعضا قدرت درک خطر موجود را ندارند و یا آنکه خود، بخشی از دلایل تسری آن محسوب می شوند.

وی در ادامه می افزاید : سالها از تجمعات متعدد اعتراضی حزب اللهی ها به وضعیت فرهنگی جامعه می گذرد که منحصر به هیچ دوره خاصی نبوده است اما نه گوش کسی بدهکار بوده و نه عزمی برای سد کردن این سیل خانمان برانداز وجود داشته است.

خطر بالقوه در کمین

او وخامت اوضاع را تا آن اندازه زیاد می داند که اپوزیسیون خارج نشین و برانداز را به ولع استفاده سیاسی از ظرفیت موجود انداخته تا برامواج سرگردان ولنگاری سوار شوند و اغراض براندازانه خود را بر بستر آن استوار سازند.

وی در این باره از «پروژه تیر» به عنوان مصداق عملیاتی بحث مورد اشاره یاد کرد که بر اساس آن گروههای مختلف ضد انقلاب ، طی ۲ ماه گذشته و پس از خروش حزب اللهی ها در میدان فاطمی در روز۱۷ اردیبهشت ، با ارائه طرح های مختلف اعم از «کشف حجاب» وحتی «بوسه در خیابان» ، سعی در خنثی نمودن اتمام حجت متدینین داشتند.
وی با شکست خورده دانستن پروژه تیر در موعد تعیین شده ، اما آن را یک خطر بالقوه دانست که در صورت تداوم تعلل مسئولین و حزب اللهی ها در انجام وظیفه قانونی و شرعی خود می تواند به یک بحران بالفعل تبدیل شود.



پیامی که امروز مخابره کردیم

او دلیل آغاز به کار گشت های موتوری امر به معروف و نهی از منکر در روز یکم تیر را مخابره این پیام به جریان ضد انقلاب اعلام کرد که در صورت هرگونه قصد هنجار شکنانه با پاسخ سختی از سوی حزب اللهی ها روبرو خواهند شد.

***

یک روز کاری با یک گروه از گشت های موتوری امر به معروف و نهی از منکر درحالی پایان یافت که مسئول ستاد اجرایی انصارحزب الله ، آغاز به کار این گشت ها در روز یکم تیرماه را نتیجه برنامه ریزی منسجم قبلی دانست که بین گروههای مختلف حزب اللهی انجام شده و در آینده با حول و قوه الهی با قدرت وگستردگی بیشتر ادامه خواهد یافت و به حوزه های بیشتری که سرمنشاء اشاعه منکرات هستند تسری می یابد.
احیاگران واجب فراموش شده

نظرات  (۱)

امر به معروف و نهی از منکر قلب تپنده امت اسلام است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی