جمعیت مردمی فعالان احیای واجب فراموش شده

ان شاء الله به مدد حضرت زهرا(س) امر به معروف و نهی از منکر را احیا و اقامه خواهیم کرد. (برای آگاهی ازبرنامه ها، کلمه "عضو" را به سامانه 30002533000590 پیامک کنید)

جمعیت مردمی فعالان احیای واجب فراموش شده

ان شاء الله به مدد حضرت زهرا(س) امر به معروف و نهی از منکر را احیا و اقامه خواهیم کرد. (برای آگاهی ازبرنامه ها، کلمه "عضو" را به سامانه 30002533000590 پیامک کنید)

جمعیت مردمی فعالان احیای واجب فراموش شده

جمعیت مردمی احیاگران واجب فراموش شده ، متشکل از گروه های مردم نهاد، اعم از طلاب ، دانشجویان و مومنان دغدغه مندی است که برای احیای امر به معروف و نهی از منکر، زندگی خویش را وقف کرده اند.
این مجموعه ، هیچگونه مشی سیاسی ندارد و در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند.
به امید گوشه چشمی؛
از مادرمان حضرت زهرا(س)
برای آگاهی ازبرنامه ها، کلمه "عضو" را به سامانه 30002533000590 پیامک کنید

طبقه بندی موضوعی
شب حادثه پس از مصرف مشروبات الکلی با ماشین در حال چرخیدن در حوالی میدان راه آهن بودیم که
به گزارش عرش نیوز،سه پسر شرور هنگام هنجارشکنی در خیابان، وقتی با تذکر دو جوان موتورسوار روبه رو شدند یکی از آنها را به شهادت رسانده و نفر دوم را راهی بیمارستان کردند.

این بار"دانشجوی حسابداری" قربانی نهی از منکر شد

ساعت ۹ شب ششم خرداد امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره درگیری منجر به جنایت


به کلانتری ۱۱۵ رازی اعلام شد. با حضور مأموران در محل و بر اساس اظهارات شاهدان صحنه جنایت مشخص شد که سه سرنشین یک دستگاه خودرو سواری سمند، با مجروح کردن دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت بلافاصله از محل متواری شدند.



با حضور امدادگران اورژانس در محل و با وجود انجام اقدامات اولیه پزشکی یک نفر از سرنشینان موتوسیکلت به نام سهراب ۲۰ ساله به علت شدت ضربات وارده به ناحیه شکم و گردن، در همان صحنه درگیری شهید شد و نفر دوم نیز به علت شدت جراحات به بیمارستان منتقل و تحت اقدامات درمانی قرار گرفت.



بلافاصله پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمد" تشکیل و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، تحقیقات تخصصی برای شناسایی و دستگیری سه سرنشین خودرو سمند متواری، در دستور کار اداره دهم پلیس اگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.



پس از حضور کارآگاهان اداره دهم در محل جنایت واقع در خیابان کارگر ،بالاتر از میدان راه آهن، نبش خیابان شهید زربافیان، تحقیقات از شاهدان صحنه جنایت آغاز و با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از شاهدان صحنه درگیری، کارآگاهان در همان تحقیقات اولیه موفق به شناسایی خودرو سمند سفید رنگ متواری شده از محل جنایت شدند.



شاهدان در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند که سه سرنشین خودرو سمند در وضعیت مناسبی قرار نداشته - احتمالا به علت مصرف مشروبات الکلی - و با هنجارشکنی در محل باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده بودند که سرنشینان موتورسیکلت با مشاهده این صحنه و به قصد تذکر توقف کرده که مورد حمله قرار گرفته و سرنشیان خودرو سمند پس از ارتکاب جنایت به سرعت از محل متواری شده اند.



با توجه به تحقیقات به عمل آمده و شناسایی خودرو سمند متواری شده ، کارآگاهان اداره دهم در همان شب حادثه به محل سکونت مالک خودرو واقع در منطقه سیدخندان مراجعه و در همان تحقیقات متوجه شدند که خودرو در اختیار پسر مالک قرار داشته است. محمد ۲۲ ساله دستگیر و بلافاصله به مشارکت در درگیری و معرفی دو دوست خود به نام های علی اصغر ۱۸ ساله و احمد ۲۳ ساله اعتراف کرد.



با شناسایی محل سکونت "احمد .ط" در خیابان آفریقا، وی نیز همانند محمد در همان شب حادثه دستگیر و در اظهاراتی مشابه با محمد، به مشارکت در درگیری و معرفی علی اصغر به عنوان عامل جنایت اعتراف کرد.



با شناسایی علی اصغر.غ به عنوان عامل اصلی جنایت، کارآگاهان اداره دهم به محل سکونت وی واقع در منطقه نازی آباد مراجعه و پی بردند که وی از محل سکونت خود متواری شده است. بلافاصله اقدامات تخصصی – پلیسی آغاز و سرانجام با شناسایی مخفیگاه متهم ، وی دستگیر و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.



علی اصغر در اعترافات خود به کارآگاهان عنوان داشت: شب حادثه به همراه محمد و احمد، پس از مصرف مشروبات الکلی با ماشین در حال چرخیدن در حوالی میدان راه آهن بودیم که احمد توقف کرد و هر سه نفر از ماشین پیاده شدیم.

در همین زمان یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین توقف کرد و با دادن تذکر از ما درخواست کردند تا محل را ترک کنیم اما من با چاقویی که همراه داشتم در حالیکه سرنشنیان موتورسیکلت حتی از موتور پیاده نشده بودند به آنها حمله ور شده و هر دو نفر آنها را با چاقو مورد حمله قرار دادم.



سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اعلام نظریه پزشکی قانونی مبنی بر "تست مثبت وجود الکل در خون هر سه متهم" و سابقه دار بودن هر سه نفر آنها، اعلام داشت: مقتول پرونده دانشجوی رشته حسابداری یکی از دانشگاه های تهران و از خانواده ای مذهبی بود که برابر اظهارات مشابه شاهدان، به هیچ عنوان قصد درگیری با متهمان را نداشته و با توجه به نوع هنجارشکنی صورت گرفته از سوی متهمان تنها قصد تذکر دادن داشته که متأسفانه به قتل رسیده است. (به فیض شهادت نائل آمد)



وی با اشاره به وضعیت مناسب جسمانی دومین مجروح حادثه نیز عنوان داشت: با انجام اقدامات پزشکی، خوشبختانه این شخص در وضعیت مناسبی از لحاظ جسمانی قرار داشته اما با توجه به ضربات وارده چاقو به قسمت های مختلف گردن و شکم، همچنان تحت مراقبت های ویژه پزشکی قرار دارد.



معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پایان این خبر عنوان داشت: با دستگیری هر سه متهم، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و هر سه نفر آنها جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.
منبع:مهر
احیاگران واجب فراموش شده

نظرات  (۲۹)

چه می توانم بگویم که جز درد چیزی نیست.
پاسخ:
جامعه را بیدار کنید.
این مملکت باید همه آحادش آمر به معروف و ناهی ازمنکر باشند.
خدا نگذرد از مسئولینی که کم کاری میکنند
پاسخ:
آمین.
و همچنین خدا نگذرد از مردمی که با سکوتشان و مطالبه نکردنشان ، آنها را همراهی می کنند.
واقعاد جای تاسف داره باز هم مثل دفعه های قبل سر و ته این قضیه رو،هم میارن
۱۷ خرداد ۹۳ ، ۱۳:۰۱ یک ساده لوح
از ماست که بر ماست
آدم این موقع هاست که نیاز جامعه به ترویج نهى از منکر رو احساس مى کنه اگه همه ناهى از منکر بودند گناهکاران جرات پیدا نمى کردند.
پاسخ:
پس کمک کنید تا همه مردم را تبدیل به آمر به معروف و ناهی از منکر کنیم.
بسم الله...

سلام.واسه ادمای بی غیرت وااااااااااااقعا متاسفم.یادبگیرند

 باید قانون اساسی دررابطه با امر به معروف و نهی از منکر تغییرات اساسی داشته باشه والا همین وضع ادامه داره
شب مبعث و فیض شهادت چه شود....
۱۷ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۲۳ دوستدار شهدا
راستش اشک سوزانی چشمم را پر کرده وآه از دلم برآمده ،فریادمان را به کجا ببریم ؟
هر روز که به تعداد شهیدان آمر و ناهی افزوده می شود ، من علاقه به این کار پیدا کردم ، با قانون هم کاری ندارم می خواد دفاع کنه یا نکنه و تشنه این کار شدم چون که خدا من رو می بینه وچون خدا راضی است من هم راضی هستم .
سلام ماشالله به غیرت جوانایی مثل شهیدخلیل و شهید مددخانی خدامارارهروانان بگردان
خدایا عجب صبری داری ما بندگان جز روسیاهی چیزی نداریم ای کاش منتقم شهدا بیاید
پاسخ:
ای کاش مردم بفهمند که واجبی را فراموش کرده اند.
چون تا نفهمند، منتقم نخواهد آمد.
سلام میشه اطلاعات دقیقتر از شهید و عکس ایشونو بذارید که حداقل ما در سطح جامعه مجازی و دانشگاهها اطلاع رسانی کنیم ممنون یا علی
سلام
عزیزان دغدغه مند ؛ تنها راه اینکه این پروندهم ماست مالی نکند  تحصن هست.
تحصن ، تحصن ، تحصن. والسلام
سلام!واقعا فرهنگ ما از ریشه داره تخریب میشه!باید ببینیم چه آلاینده ای از سرچشمه داره وارد آب میشه و اون آلاینده رو برطرف کرد چون اگه بخوایم هرمقدار آب رو ذره ذره تسویه کنیم خیییییلی هزینه بره!هزینه ای به قیمت جان سهراب!!!! عزیزان باید فکر اساسی کرد!!!!
وقتی برورد قاطع نمیشه ؛ معلومه که این جور افراد گستاخ میشن...!
دوستان بیایدنگذاریم خون شهدای امربه معروف نهی ازمنکرپایمال بشه.ماهم توجامعه وظیفه خودمون به جابیاریم وجلوی فساد درحدی که میتونیم بگیریم... یاعلی

بازهم قربانی...!!!!!

قربانی  هوس های شوم ...!!

 

غایت خلقت جهان بر دوش انسان هایی است که در برابر شداید، بر هرچه ترس و شک و تردید و تعلق است غلبه کنند و

حسینی شوند..

"شهید آوینی"

حیف اسم مرد که روی خیلی از مردم گذاشتن، اگر ببینن یه نفر که برعکس خودشون جیگر داشته به کسی تذکر داده و طرف هم در دهنش رو وا کرده و داره به تمام دین و دنیا و مقدسات تمام نظاره کنندگان فحش میده خودشون رو میزنن به کری!!
میترسن یک کلمه بگن اشتباه میکنی، بگن دهنتو ببند، تازه بعضی هاشون به آمر به معروف میگن چه کار داشتی بگی! نباید میگفتی! حالا خوب شد که گفتی؟!
بابا اگه اون یه نفر اون لحظه بشن پنج نفر ، فقط پنج نفر، یارو حساب کار میاد دستش به خدا. نه که شاخ و شونه بکشن ها ، نه! فقط بگن ما پنج نفریم...

دوستان از هیچ چیز وهیچکس نترسید وامرونهی کنید.ونباید نسبت به شهدای راه امر ونهی بی تفاوت باشیم ماباید باتمام قدرت تذکر بدیم.یاعلی

۱۹ خرداد ۹۳ ، ۱۷:۵۴ موسی بن جعفر

لعنت خدااول برخودم وامثال خودم که ازاول میدون روبراجولون دادن دادن گناه وگناهکاربازگذاشتیم بعد به مسئوولایی که نون این مملکت رومیخورن وبه جادستگیربودن پاگیروضربه زن به اسلامم شدن حالاکاربه جایی رسیده که شاهدیم!!لعنت برخائن لعنت.

با سلام،وقتی امر مهمی که امام حسین(ع)به خاطرش شهید شد به این راحتی از یادمون میره،وقتی فقط انگشت شماری میشن آمر به معروف و ناهی از منکر،وقتی مسئولی که فقط داد عدالت از دهانش بیرون میاد و عملی در کارش نیست،وقتی مردمی پیدا میشن که دنبال آزادی که نه بلکه برهنگی هستن،وقتی قشر به ظاهر مذهبی هم اعتقاد راسخ و تعصبی به حجابشون و معلوماتی از اعتقادات و دینشون ندارن و....جز این هم انتظار نمیره.
لعنت به مسئول بی مسئولیت و لعنت به قانون گذاران بی قانون....
به هر حال بازم شروع خوبیه اگه فقط به حرف و حرافی نگذره
۲۰ خرداد ۹۳ ، ۰۱:۲۰ منتظران منتقم
با سلام؛
با نظرات لیلا خانم کاملاً موافق هستیم.
واقعا مسئولین باید به فکر باشند. به جای این همه بهایی که به مسائل حاشیه‌ای... می‌دهند کمی به این مسائل بپردازند.
در کشوری که ادعای مسلمانی داریم چرا باید مشروبات الکلی به این راحتی در دسترس جوانان باشد؟
مسئولین باید به فکر فرهنگ‌سازی اصیل اسلامی باشند. چرا فرهنگ غرب اینقدر در جامعه ما نفوذ کرده؟
۲۰ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۵۲ آمر به معروف
خواهشا مسئولان این سایت و بقیه ی سایت های امر به معروف یه زمانی برای اعتراض دسته جمعی تنظیم کنن  و اطلاع رسانی کنند. همه ی  دوستان که این مطلب رو دیدن به صدا وسیما زنگ بزنند و شکایت کنند که چرا هیچ مطلبی در مورد این شهید نگفتند!!!!!!!

راستی اگر در حین امر به معروف و نهی از منکر، در حین درگیری طرفین یکی از این افراد خاطی به درک واصل می شد، حکم این شهیدعزیز (سهراب و دوستش) چه بود؟ آیا به خاطر....... به دار مجازات آویخته نمی شدند؟ (برای شادی روحش صلوات).

چرا اطلاعات کامل ندادید؟!فقط سهراب 20 ساله؟!
راه حل: امر به معروف لسانی همه همه همه ی افراد جامعه

سلام علیکم

مسئولین گرامی و مردم ساکت که کوچک ترین ارزشی را به والاترین عمل فراموش شده نمی دهید، بدانیم که روز قیامت در پیش است، از جوانان متدین حمایت کرده و جوانان لاابالی را اهمیت ارزشی ندهیم که به لاابالی گری خود ببالد

۱۶ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۳۲ خادم لشهدا

خدالعنت کنه اون احمق هایی روکه برای نصویب یه قانون این همه هجمه ایجاد می کنن تا هم ماتلفات مون زیاد بشه وجوونای مردم از بین برن (البته شهادت برای ما افتخاره) وهم ترویج اوباش گری توی مملکت روزیاد میکنن

لبیک یا خامنه ای

حکم اعدام برای قاتل و احرای آن تنها راه نجات از گسترش چنین جنایت هایی هست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی