جمعیت مردمی فعالان احیای واجب فراموش شده

ان شاء الله به مدد حضرت زهرا(س) امر به معروف و نهی از منکر را احیا و اقامه خواهیم کرد. (برای آگاهی ازبرنامه ها، کلمه "عضو" را به سامانه 30002533000590 پیامک کنید)

جمعیت مردمی فعالان احیای واجب فراموش شده

ان شاء الله به مدد حضرت زهرا(س) امر به معروف و نهی از منکر را احیا و اقامه خواهیم کرد. (برای آگاهی ازبرنامه ها، کلمه "عضو" را به سامانه 30002533000590 پیامک کنید)

جمعیت مردمی فعالان احیای واجب فراموش شده

جمعیت مردمی احیاگران واجب فراموش شده ، متشکل از گروه های مردم نهاد، اعم از طلاب ، دانشجویان و مومنان دغدغه مندی است که برای احیای امر به معروف و نهی از منکر، زندگی خویش را وقف کرده اند.
این مجموعه ، هیچگونه مشی سیاسی ندارد و در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند.
به امید گوشه چشمی؛
از مادرمان حضرت زهرا(س)
برای آگاهی ازبرنامه ها، کلمه "عضو" را به سامانه 30002533000590 پیامک کنید

طبقه بندی موضوعی

۱

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس هشتم گفت: مجلس شورای اسلامی در جهت رفع کاستی‌های قانون امر به معروف و نهی از منکر گام بردارد و این لایحه را از انزوا دربیاورد.

به گزارش
رویش نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین "محمدتقی رهبر " در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت تعیین حدود و کیفیت قانونی برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: متاسفانه لایحه امر به معروف و نهی از منکر مورد بی‌مهری قرار گرفته و با وجود اینکه این لایحه از دوره هشتم مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت، همچنان این قانون بلاتکلیف است.

 
وی ادامه داد: جای تاسف است که حکم ضروری اسلام که در روایات آمده؛ "کسی که ترک امر به معروف و نهی از منکر کند، قرآن را پشت سر انداخته"، در جامعه عملی نمی‌شود، به طوری که هرکسی به خود اجازه می‌دهد که با گستاخی و جسارت به ارزش‌های اسلامی بی‌حرمتی کند و این در حالیست که اخیرا شهادت "علی خلیلی" نیز در همین رابطه بوده است.
 
حجت‌الاسلام و‌المسلمین رهبر تصریح کرد: وجود برخی پوشش‌ها که در سطح جامعه مشاهده می‌شود، برای حکومت اسلامی ننگ است و این در حالی است که متاسفانه هیچ کدام از دولت‌ها به این اصل توجه نکرده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه دادستان کل کشور در نشست روز گذشته خود، بر ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرده‌اند، اظهار داشت: همانگونه که حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای فرمودند که به کلیه دادستانی‌ها اعلام شده که در خصوص این مسئله راسا به عنوان مدعی‌العموم وارد شوند، بنابراین ضرورت دارد که کلیه نهادهای مذکور با صحنه‌های ابتذال، بی‌بند و باوری و بد حجابی برخورد کنند.
 
رئیس کمیسیون حقوقی مجلس هشتم، اضافه کرد: از طرفی مجلس شورای اسلامی کاستی‌های این قانون را برطرف و این لایحه را از انزوا دربیاورد و از طرف دیگر مجریان قانون در نظارت بر اجرای آن جدی‌تر عمل کنند.


وی افزود: مسئولین اگر دغدغه و دلسوزی برای مردم دارند، هر چه سریعتر در احیای قانون امر به معروف و نهی از منکر بکوشند چرا که بی‌اعتنایی به این تکلیف الهی بی‌اعتنایی مردم را در پی دارد.


رئیس کمیسیون حقوقی مجلس هشتم در پایان خاطرنشان کرد: برطبق مصوبه عفاف و حجاب 26 دستگاه از جمله وزارت علوم و آموزش و پرورش، مجری گسترش فرهنگ و عفاف شده‌اند اما هیچ‌کدام این قانون را عملی نکرده‌اند، به‌طوری که قانون امر به معروف و نهی ازمنکر حتی در کلاس درس هم اجرا نمی‌شود و از این بی‌تعهدی باید فریاد سر داد.

احیاگران واجب فراموش شده

نظرات  (۱)

باسلام ووقت بخیر
به نظرم دربین دولت مردان و بزرگان نه دلسوزی هست ونه شخص مسولیت پذیری اگربود حداقل به اندازه سر سوزنی به سخنان پدر ایران ومولایمان گوش میدادند به هر حال امیدوارم از الان جلوی این ضرر را بگیرند که نفعش هرچند کم ولی بهتر ازاین همه تلفات است البته اگر به امید دیگران نشینندوبه قول معروف سرحرفشان بمانندوحرفشان ودلشان وعملشان یکی باشدان شاءا...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی