جمعیت مردمی فعالان احیای واجب فراموش شده

ان شاء الله به مدد حضرت زهرا(س) امر به معروف و نهی از منکر را احیا و اقامه خواهیم کرد. (برای آگاهی ازبرنامه ها، کلمه "عضو" را به سامانه 30002533000590 پیامک کنید)

جمعیت مردمی فعالان احیای واجب فراموش شده

ان شاء الله به مدد حضرت زهرا(س) امر به معروف و نهی از منکر را احیا و اقامه خواهیم کرد. (برای آگاهی ازبرنامه ها، کلمه "عضو" را به سامانه 30002533000590 پیامک کنید)

جمعیت مردمی فعالان احیای واجب فراموش شده

جمعیت مردمی احیاگران واجب فراموش شده ، متشکل از گروه های مردم نهاد، اعم از طلاب ، دانشجویان و مومنان دغدغه مندی است که برای احیای امر به معروف و نهی از منکر، زندگی خویش را وقف کرده اند.
این مجموعه ، هیچگونه مشی سیاسی ندارد و در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند.
به امید گوشه چشمی؛
از مادرمان حضرت زهرا(س)
برای آگاهی ازبرنامه ها، کلمه "عضو" را به سامانه 30002533000590 پیامک کنید

طبقه بندی موضوعی

۱

معاون توسعه منابع و نظارت راهبردی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر از کاهش ۳۰ درصدی بودجه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در سال ۹۳ توسط دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد صنایع ظهر امروز در همایش سالانه اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه و شهرستان‌های تابعه از کاهش ۳۰ درصدی بودجه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ خبر داد.


وی با اشاره به بودجه ۷ میلیارد تومانی ستاد احیا در سال ۹۲، بیان داشت: این بودجه در سال ۹۲ به رقم ۵ میلیارد تومان کاهش یافته است.

صنایع خاطرنشان کرد: با وجود پیگیری‌های مکرر در این خصوص، دولت و مجلس دست به‌ دست هم دادند و بودجه این ستاد تا حد ۳۰ درصد کاهش یافت.

به گفته معاون توسعه منابع و نظارت راهبردی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر، مسئولان ستاد احیا با وجود این کاهش بودجه، تلاش خود را بیشتر خواهند کرد.

وی افزود: در ۱۴۰۰ سال گذشته مباحث مطرح شده حول امر به معروف و نهی از منکر در گفتمانی حاصل شده که حکومتی نبوده و امروز با فضایی متفاوت رو‌به‌رو هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری مصداق کامل و تمام امر به معروف را ایجاد حکومت و جامعه اسلامی و مصداق کامل نهی از منکر را جامعه طاغوتی عنوان کرده‌اند.

صنایع امر به معروف را همان حکومت اسلامی دانست و  بیان داشت: این دو در طول یکدیگر نبوده و آن‌چنان در هم تنیده‌اند که تفکیک نشدنی هستند.

معاون توسعه منابع و نظارت راهبردی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: مسئله هشدار دهنده در این میان که برای امر به معروف و نهی از منکر یک آفت جدی محسوب می‌شود، عدم وسیع‌نگری مسئولان است.

معاون توسعه منابع و نظارت راهبردی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر گفت: دشمنان تلاش می‌کنند به تمام زوایای زندگی و مناسبات و شئونات فردی رخنه کرده و آنان را مورد هجمه قرار دهند که نباید از آن‌ها غافل ماند.

وی تصریح کرد: موضوع تحول استراتژیک در مجموعه ستاد و موضوع امر به معروف و نهی از منکر در سال ۹۲ مطرح و در پنج نشست منطقه‌ای تفصیل شد.

صنایع تحول و تغییر را یک امر اساسی دانست و یادآور شد: تحول در نگاه به زندگی هوشمندانه یکی از محورهای این امر است که باید هرچه سریع‌تر سنگ بنای آن‌را گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه تحول از طریق ابلاغ بخشنامه ایجاد نمی‌شود، اظهار داشت: برنامه‌ریزی اساس تحول است که ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر از سال ۹۲ با جدیت این امر را پیگیری می‌کند.

صنایع افزود: برنامه‌های سال ۹۳ ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر از فراوانی و تکثر خاصی برخوردار بوده که تحقق آن نیازمند عزم ملی است.

معاون توسعه منابع و نظارت راهبردی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر گفت: عزم ملی در این ستاد هنر متصل کردن چرخه‌های اصلی نظام همچون مسئولان، مردم، مراجع قانون‌گذاری، دستگاه‌های مسئول و… است.

به گفته این مسئول، ستاد احیا نباید متولی امر به معروف و نهی از منکر باشد، بلکه به فرموده رهبر معظم انقلاب باید احیاگر این فریضه واجب باشد.

وی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر را  نهادی در راستای توسعه نظام‌مند فرهنگ امر و نهی، ترغیب آحاد جامعه به اجرای این فریضه با تاکید بر تذکر لسانی و تقویت نظارت عمومی در تمامی شئون و تعاملات اجتماعی دانست که به امر انجام فعالیت‌های ترویجی، نظارتی و حمایتی مبادرت می‌ورزد.

صنایع افزود: ستاد احیا نهادی راهبردی، پژوهش‌محور، برخوردار از تعالی سازمانی و مرجع سیاست‌گذاری برای ایجاد هماهنگی، حفظ یک‌پارچگی و نظارت بر دستگاه‌ها و گروه‌های مرجع در احیا امر به معروف و نهی منکر است، به‌گونه‌ای که این فریضه در سطح ملی باید به یک ارزش تبدیل شود.

وی یادآور شد: در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله آمران به معروف و ناهیان از منکر باید از منزلت والایی برخوردار شده و نهادهای حکومتی نمونه بارز پیش‌رو در احیا و اجرای این فریضه مقدس خواهند بود.

به گفته این مسئول، ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر نه یک ستاد کاملا حکومتی و نه کاملا رها شده است، بلکه کار را مدیریت می‌کند بدون اینکه متصدی امر باشد.

وی از برگزاری نشستی با موضوع خیران امر به معروف و نهی از منکر در تهران خبر داد و گفت: مسئولان باید از کمک‌ها مردمی نیز بهره‌مند شوند.

منبع: فارس

احیاگران واجب فراموش شده

نظرات  (۱)

این ستاد خودش نیاز به نهى از منمر شدن داره.ما که فعالیتى از این ستاد ندیدیم
پاسخ:
باید از آنها مطالبه کرد. بارها و بارها.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی